ین مقاله میتواند به شرکتهای نرم افزاری جهت تعیین استراتژی بازار کمک کند به هر حال اگر کسب و کار شما با فروش در بستگی است باید به صورت مرتب به بررسی سود دهی محصولات نرم افزاری خود، چگونگی بازار آن و سنجش فروش آنها بپردازید . این پیشه برای هر فروشنده ای لازم و ضروری است و فروش نرم اسباب نیز از این قاعده پیروی میکند .
البته این مطلب برای شرکتهایی مفید خواهد بود که بر روی نرم اسباب های خود متمرکز هستنند و کارهای سفارش مشتری را به ندرت یا اصلا اتمام نمیدهند .
استراتژی اشاعه بازار برای محصولات موفق :
فرض بر این است که یک نرم افزار یا دو نرم انگیزه ها شما در پهنه جغرافیایی یا استان خودتان فروش نکویی داشته است و تقریبا توانسته اید نصف یا بیشتر بازار منظور را به مشتریان خود اضافه کنید .
پس از معرفی این محصولات شما باید به فکر اشاعه بازار باشید یعنی همان محصول با همان کیفیت را در بازارهای جدید و در شهرهای سایر آزمون کنید البته بازارهای جدید فقط از عقیده جغرافیایی نیست فرضا اگر شما شغل طراحی تارنما را اتمام می دهید و تا کنون برای ادارات و کمپانی های تجاری تارنما طراحی کرده اید میتوانید بازار خود را به وکیلان پزشکان – مدارس و…. گسترش دهید . لذا منظور از اشاعه بازار تنها از لحاظ جغرافیایی نیست .
استراتژی اشاعه محصول :
حتما برای شما هم پیش آمده است که نرم افزاری را برای گردانیدن یا شرکتی فرآوری کرده اید البته اکثر شرکتها در ابتدای کار و جنبش همین پیشه را میکنند تا هم خویش را به بازار معرفی کنند و هم بعدها بتوانند بروی این نرم افزار به عنوان یک محصول پرفروش حساب مفتوح کنند .
جدا از اینکه آیا این پیشه درست است یا نه و آیا فرآوری نرم اسباب برای حل بحران لحظه ای یک مشتری به نفع کمپانی تولید نرم اسباب است یا به سود مشتری باید بگویم کمپانی ما به عنوان نمونه از ۱۰ نرم افزاری که برای ادارات و شرکتهای مختلف نوشته است فقط توانسته ایم بروی ۲ فرآورده تمرکز نماییم . زمانیکه به این نتیجه رسیدیم که نرم اسباب ما در گستره جغرافیایی ما فروش نداشته است و نتوانسته ایم نسخه های اکثریت از آن بفروشیم، آزمون کردن این نرم افزار در بازار جدید و در شهر جدید اشتباه می باشد . راهبرد گسترش فرآورده نیاز به تغییر فرآورده با پروا به بازخوردهای مشتری دارد و نه تغییر بازار . کارهایی که شما میتوانید در استراتژی اشاعه محصول انجام دهید شامل این موارد میتواند باشد:
استراتژی فروش نرم افزار |
بهبود کیفیت کاربری محصول
کاهش قیمت محصول
تغییر تکنولوژی تولید محصول یا تکنولوژی مصرف آن : مثلا شما میتوانید نرم افزاری که تحت سیستم عامل ویندوز پیشه میکند را تبدیل به یک برنامه تحت وب کنید الی از این روش بتوانید هم شمار مشتریان را افزایش دهید و هم پشتیبانی خویش را ساده تر کنید و هم اینکه فرصت رویت نرم انگیزه ها خود را به افراد اکثریت بدهید .
ایجاد پشتیبانی های تمایز مکشوف نسبت به محصولات رقیب (محصول رقیب میتوانند نرم افزار شرکت دیگر باشد)
افزایش optionهای نرم افزار مورد عقیده جهت افزایش سرعت و دقت و وانگهی تفریق محصولات .البته شخصا به حذف محصولات مختصر فروش و تمرکز بروی محصولات پرفروش عقیده دارم اما به صورت تدریجی و آهسته چرا که در حذف محصولات نباید زیاد شتاب کرد . در کارین امواج ما نرم انگیزه ها تلفن گویا، نرم افزار ارسال فکس انبوه و نرم انگیزه ها هایی مثل تشخیص دامپزشکی و …. را به مرور موعد حذف کرده ایم .
درباره این سایت